Panaszkezelés
Panaszkezelési szabályzat
A minél gyorsabb és kölcsönösen eredményes ügyintézés érdekében kérjük panasz esetén lentiek figyelembevételét.
HOMM Biztosítási Alkusz Kft. Panaszkezelési szabályzatát alább olvashatja:
A HOMM Biztosítási Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság a jogszabályokban és a jelen szabályzatban (a továbbiakban: „Panaszkezelési szabályzat”) foglaltak szerint biztosítja, hogy az ügyfél és a fogyasztói érdekképviseleti szervek (a továbbiakban együtt: „ügyfél”) a HOMM Biztosítási Alkusz Kft magatartására, tevékenységére, vagy mulasztására vonatkozó panaszukat szóban (személyesen, telefonon) vagy írásban (személyesen vagy más által átadott irat útján, postai úton, elektronikus levélben) közölhessék.
A Panaszkezelési szabályzat:
a) a biztosítási tevékenységről szóló 2014. évi LXXXVIII. törvény („Bit.”),
b) a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 2013. évi CCXXXVII. törvény („Hpt.”),
c) a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető
tevékenységek szabályairól („Bszt.”)
d) az egyes pénzügyi szervezetek panaszkezelésének formájára és módjára vonatkozó részletes
szabályokról szóló 66/2021. (XII. 20.) MNB rendelet („MNB rendelet”),
e) a biztosítók, a többes ügynökök és az alkuszok panaszkezelésének eljárásával, valamint
panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos részletes szabályokról szóló 437/2016. (XII. 16.) Korm.
rendelet,
f) a befektetési vállalkozások, a pénzforgalmi intézmények, az elektronikuspénz-kibocsátó
intézmények, az utalványkibocsátók, a pénzügyi intézmények és a független pénzügyi szolgáltatás
közvetítők panaszkezelésének eljárásával, valamint panaszkezelési szabályzatával kapcsolatos
részletes szabályokról szóló 435/2016. (XII. 16.) Korm. rendelet, és
g) a pénzügyi szervezetek panaszkezeléséről szóló 16/2021. (XI. 25.) számú MNB ajánlás
panaszkezelésre irányadó rendelkezései alapján készült.
Alapfogalmak
Ki a panaszos Ügyfél?
Panaszos Ügyfél lehet az a természetes személy, jogi személy, gazdálkodó szervezet, aki az Alkusz szolgáltatását Ügyfélként jogosult igénybe venni.
Ki a fogyasztó?
Fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy.
Mi a panasz?
Panasznak tekintendő az Alkusz magatartásával, tevékenységével, szolgáltatásával, vagy mulasztásával összefüggő olyan egyedi kérelem vagy reklamáció, amelyben az Ügyfél közvetlenül vagy meghatalmazás egyidejű csatolása mellett, meghatalmazottja útján vagy fogyasztói érdekképviseleti szerven keresztül az Alkusz vagy a biztosításközvetítői tevékenységet ellátó ügynök eljárását kifogásolja.
Nem minősül panasznak, ha az Ügyfél az ügyével kapcsolatban az Alkusztól általános tájékoztatást vagy állásfoglalást igényel, beleértve azt az esetet, ha az Ügyfél a szolgáltatási igényével kapcsolatosan harmadik személy – hatóság, bíróság, stb. – működésével összefüggő kérdést tesz fel. Ezeket állásfoglalás kérésnek tekintjük.
Amennyiben a kérelem tartalma alapján nem dönthető el az, hogy az panasznak tekintendő-e vagy sem, a panasz elintézéséért felelős személy az Ügyféllel felveszi a kapcsolatot e tárgyban.
1. A HOMM Biztosítási Alkusz Kft adatai
Cégneve: HOMM Biztosítási Alkusz Kft.
Cégjegyzékszáma: 13-09-238356
Székhelye: 2040 Budaörs, Vágány u.10
Levelezési címe: 2040 Budaörs, Vágány u.10
Panaszügyintézésének helye (ügyfélszolgálati irodája): 2040 Budaörs, Vágány u. 10
Panaszok fogadására szolgáló elektronikus levelezési címe: panasz@hommalkusz.hu
Panaszok fogadására szolgáló telefonszáma: 0620/3766979
Honlap címe: https://hommalkusz.hu
2. A panaszok fogadása
A panaszokat a HOMM Biztosítási Alkusz Kft. az alább meghatározott csatornákon fogadja. Az ügyfél erre irányuló kifejezett kérésére tekintettel, az Alkusz írásban tájékoztatja az ügyfelet a panaszkezelés
folyamatáról. Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján, a meghatalmazásnak a polgári perrendtartásról szóló 1952.évi III. törvényben foglalt követelményeknek kell eleget tenni. A meghatalmazásnak minden esetben meg kell felelnie a teljes bizonyító erejű magánokirat vagy közokirat formai követelményeinek. (A leggyakrabban használt, formai követelményeknek megfelelő meghatalmazások: a meghatalmazó által saját kézzel írt és mind a meghatalmazó, mind a meghatalmazott által aláírt meghatalmazás; a nem saját kézzel írt és mind a meghatalmazó, mind a meghatalmazott által kettő tanú előtt aláírt meghatalmazás, ez esetben a tanúk nevét, címét és aláírását is fel kell tüntetni; ügyvédi meghatalmazás.)
A panasz abban az időpontban tekinthető az Alkusznál beérkezettnek, amikor az Alkusz székhelyére beérkezik, vagy amikor azt a z Alkusz székhelyén tették.
Az Alkusznál a panasz előterjesztésére a következő elérhetőségek valamelyikén van lehetőség:
- Telefonon: munkanapokon a 06 20 376-6979 telefonszámon, H-Cs: 9-15, P: 9-14:00 óra között.
- Személyesen: A társaságunk székhelyén (2040 Budaörs, Vágány u.10.) H-Cs: 9-15, P: 9-14 óra között.
- Postai úton: 2040 Budaörs,Vágányu.10. levelezési címen
- elektronikusan: e-mailben a panasz@hommalkusz.hu. címen.
2.1 Személyesen közölt szóbeli panasz
Személyesen közölt szóbeli panasz esetén a panaszt azonnal meg kell vizsgálni és lehetőség szerint orvosolni.
Szóbeli panasz esetén a beazonosítás a panaszos ügyfél neve, továbbá három személyes adat elkérésével történik.
2.1.1 Az Alkusz a személyesen tett szóbeli panaszt az ügyfélszolgálati irodájában (2040 Budaörs, Vágány.u.10), annak nyitvatartási idejében, munkanapokon, hétfőtől-csütörtökig 9 órától 15 óráig, pénteki munkanapokon 9 órától 14 óráig fogadja.
2.1.2 Az Alkusz a személyesen tett szóbeli panasz kezelése esetén biztosítja, hogy az ügyfeleknek
lehetőségük legyen elektronikusan és telefonon keresztül is a személyes ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására. A személyes ügyintézés időpontja igénylésének napjától számított öt munkanapon belül az Alkusz köteles személyes ügyfélfogadási időpontot biztosítani az ügyfél számára.
2.1.3 Személyesen közölt szóbeli panasz esetén az Alkusz felhívja az ügyfél figyelmét a Panaszkezelési szabályzat elérhetőségére, amely tartalmazza a panaszkezelés folyamatára vonatkozó információkat.
2.1.4 Az Alkusz a személyes ügyintézés alkalmával – az ügyfél ez irányú kérése esetén – elegendő időt
és nyugodt körülményeket biztosít a Panaszkezelési szabályzata áttanulmányozására.
2.1.5 Amennyiben a panasz azonnal orvosolható, és az elintézést az Ügyfél megfelelőnek tartja, úgy a panaszról az Alkusz jegyzőkönyvet vesz fel, rávezeti az elintézés tényét, és intézkedik a nyilvántartásba vételről.Amennyiben a panasz azonnal elintézhető, de az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy az ügyintéző köteles a panaszról és az Alkusz álláspontjáról az Ügyfelet tájékoztatni. Emellett a panaszról és az Alkusz álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, és intézkedik annak nyilvántartásba vételéről. Amennyiben a szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, úgy a panaszról az Alkusz jegyzőkönyvet vesz fel, és a személyesen tett panasz esetén a jegyzőkönyvet az Ügyféllel aláíratja, és egy aláírt példányt az Ügyfél részére visszaad. Ezt követően az ügyintéző intézkedik a panasz nyilvántartásba vételről.
A jegyzőkönyv az alábbi adatokat tartalmazza:
- az ügyfél neve,
- az ügyfél lakcíme, székhelye, illetve amennyiben szükséges, levelezési címe,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a panasszal érintett szolgáltató neve és címe,
- az ügyfél panaszának részletes leírása, a panasszal érintett kifogások elkülönítetten történő rögzítésével, annak érdekében, hogy az ügyfél panaszában foglalt valamennyi kifogás teljeskörűen kivizsgálásra kerüljön,
- e) a panasszal érintett szerződés száma, ügytől függően ügyfélszám,
- az ügyfél által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke;
- amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a személyesen közölt panasz esetén a jegyzőkönyvet felvevő személy és az ügyfél aláírása;
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje.
2.2 Telefonon közölt szóbeli panasz
2.2.1 Az Alkusz a telefonon közölt szóbeli panaszt hétfőtől-csürörtökig 9 órától 15 óráig, pénteken 9 órától 14 óráig a 0620/3766979 telefonszámon folyamatosan fogadja.
2.2.2 Az Alkusz biztosítja az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést.
2.2.3 Telefonon közölt szóbeli panasz esetén a felhívjuk az ügyfél figyelmét a Panaszkezelési szabályzat elérhetőségére, amely tartalmazza a panaszkezelés folyamatára vonatkozó információkat.
2.3 Írásbeli panasz
A panasz benyújtására formanyomtatványon is van lehetőség, amely jelen szabályzat 1.sz mellékletében elérhető. Amennyiben a panasz kivizsgálásához az ügyfélnél rendelkezésre álló további információra, adatra van szükségünk, haladéktalanul felvesszük a kapcsolatot az ügyféllel. Az írásbeli panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontot a panasz közlését követő 30 naptári napon belül kell megküldeni az ügyfélnek. Ebben részletes választ adunk a kifogás teljes körű kivizsgálásának eredményéről, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedésünkről, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás okáról. Ez azt jelenti, hogy a panasz ügyében írt válaszlevelet a beérkezéstől számított 30 napon belül kell postára adni. A postai úton küldött levelet az ügyfél levelezési címére ajánlott, tértivevényes levélként kerül postázásra.
Az írásbeli panasz sikeres beazonosításához legalább három olyan adat megadása szükséges, mely alapján az ügyfél beazonosítható.
A beérkezett írásos dokumentumot az iktatásért felelős ügyintéző továbbítja a panaszkezelési ügyintéző részére, aki a panasznyilvántartó rendszerében rögzíti, és átadja kivizsgálásra.
Amennyiben az Ügyfél írásbeli panaszát az Alkusz ügyfélfogadási terében adja le, az ügyintéző tájékoztatja az Ügyfelet a panaszt a továbbiakban kezelő szervezeti egység elérhetőségéről.
A panasz kivizsgálásához és rendezéséhez szükséges lépéseket, intézkedéseket az ügyintéző a panasznyilvántartó rendszerben rögzíti.
Amennyiben az Ügyfél korábbi panaszát az Alkusz elutasította, mely választ az Ügyfél nem fogadja el, és ugyanazon ügyben, azonos tárgyú panaszt tesz az Alkusznál, úgy azt, amennyiben az ügyben újabb körülményt az Ügyfél nem tár fel, a korábbi panaszával megegyező ügyszámon kezeljük. Az ismételt panasz elutasításának az indokolásban az Alkusz csak arra köteles utalni, hogy a benyújtott ismételt panaszt az Alkusz jogosult érdemi vizsgálat nélkül elutasítani, és a korábbi panaszra adott választ a továbbiakban is fenntartani, melyhez a korábbi panaszra adott válaszát is csatolja.
2.3.1 Az írásbeli panasz benyújtása az alábbiak szerint történhet:
a) személyesen vagy más által átadott irat útján az Alkusz ügyfélszolgálati irodájában (2040 Budaörs,Vágány u.10),
b) postai úton az Alkusz ügyfélszolgálati irodájára (2040 Budaörs, Vágány u.10)
c) a alkusz@homm.hu elektronikus levelezési címre,
d) elektronikus úton a https://hommalkusz.hu weboldalon keresztül a Panaszkezelés menüpont alatt található panaszkezelési űrlap kitöltésével és elküldésével.
2.3.2 Az írásbeli panaszt az Alkusz elektronikus elérhetőséggel – üzemzavar esetén megfelelő más elérhetőséget biztosítva – folyamatosan fogadja.
3. A panasz kivizsgálása minden esetben térítésmentes.
A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik.
A panaszt és az arra adott választ az Alkusz öt évig őrzi meg, és azt a Felügyelet kérésére bemutatja.
3.1.Azonnali kivizsgálás3.1 Azonnali kivizsgálás
3.1.1 Az Alkusz a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a panasz kivizsgálása az 3.2. pontban meghatározott eljárás szerint történik.
3.1.2 Az Alkusz a telefonon közölt szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, úgy a panasz kivizsgálása az 3.2. pontban meghatározott eljárás szerint történik.
3.2 Amennyiben az azonnali kivizsgálás nem lehetséges
3.2.1 Ha a szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy ha az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, az Alkusz a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát az ügyfélnek átadja. Az Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a panasz közlését követő harminc napon belül megküldi az ügyfélnek.
3.2.2 Ha a telefonon közölt szóbeli panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy ha az ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, az Alkusz a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a panasz közlését követő harminc napon belül megküldi az ügyfélnek, valamint megadja a panasz azonosítására szolgáló adatokat. Az Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a panasz közlését
követő harminc napon belül megküldi az ügyfélnek.
3.2.3 Az Alkusz az írásbeli panaszra adott, indokolással ellátott álláspontját indokolatlan késedelem nélkül, de legfeljebb a panasz hozzá történő beérkezésétől számított harminc napon belül megküldi az ügyfélnek.
3.2.4 Az ügyfél erre irányuló kifejezett kérésére tekintettel, az Alkusz tájékoztatja az ügyfelet a panasz kivizsgálásának állásáról.
3.2.5 Ha nem adható válasz a panasz közlését követő harminc napon belül, az Alkusz a késedelem okáról a tudomásszerzést követően haladéktalanul tájékoztatja az ügyfelet, és – amennyiben ez lehetséges – a vizsgálat befejezésének várható időpontját is megjelöli az ügyfél részére.
3.2.6 Az Alkusz a panaszra adott érdemi, kifejtő válaszában hivatkozik a kapcsolódó jogszabályokra, szerződéses rendelkezésekre, ezeket értelmezi, továbbá számba veszi az ügyfél kifogásait és az ezekkel kapcsolatos kéréseit/kérdéseit, döntését indoklással látja el, valamint a panasz elutasítása esetén tájékoztatja ügyfelét a jogorvoslati lehetőségekről, illetve megadja az érintett hatóságok és testületek elérhetőségét és levelezési címét.
3.2.7 Az Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját tartalmazó választ postai és elektronikus úton oly módon küldi meg az ügyfélnek, amely alkalmas annak igazolására, hogy a küldeményt kinek a részére milyen értesítési címre küldte meg, emellett kétséget kizáróan igazolja a küldemény elküldésének tényét és időpontját is.
A fenti feltétel elektronikus út igénybevétele esetén akkor minősül teljesítettnek, amennyiben a panaszra adott elektronikus válaszlevél olyan zárt, automatikus és utólagos módosítás elleni védelemmel ellátott naplózó rendszer alkalmazásával kerül kiküldésre, amely a panaszra adott válaszra vonatkozóan rögzíti az elektronikus levél megküldésének tényét, időpontját, címzettjét és tartalmának elektronikus lenyomatát is. Amennyiben a fent ismertetett feltételek bármelyike hiányzik vagy nem áll rendelkezésre, úgy az Alkusz az elektronikus úton beérkezett panaszra
adott választ postai úton, az ügyfél által megadott postai címre küldi meg.
3.2.8 Az Alkusz a panasszal kapcsolatos, indokolással ellátott álláspontját tartalmazó választ – az ügyfél eltérő rendelkezésének hiányában – elektronikus úton küldi meg, amennyiben a panaszt az ügyfél:
a) a kapcsolattartás céljából bejelentett és az Alkusz által nyilvántartott elektronikus levelezési címéről küldte, vagy
b) az Alkusz internetes honlapjain a panasz előterjesztésére szolgáló felületen keresztül terjesztette elő.
4. A panaszkezelés elvei
4.1 Az Alkusz a panaszkezelés során köteles úgy eljárni, hogy a körülmények által adott lehetőségekhez mérten elkerülje a pénzügyi fogyasztói jogvita kialakulását, illetve az elhúzódó és elmélyülő jogvitát.
4.2 Az Alkusz együttműködik ügyfeleivel, rugalmas, empatikus és segítőkész bánásmódot tanúsít a panaszkezelés teljes folyamata során.
4.3 Az Alkusz a panaszok kezelése során az ügyfél szerződésből eredő jogaira és kötelezettségeire vonatkozóan a jóhiszeműség és tisztesség, valamint az adott helyzetben általában elvárható magatartás követelményének jogszabályban rögzített általános kereteit szem előtt tartva, transzparensen jár el.
5. A panasz elutasítása, jogorvoslati lehetőségek
5.1 A panasz elutasítása esetén az Alkusz válaszában írásban tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy
a) a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvényben meghatározott fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértése esetén a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletével kapcsolatos feladatkörében eljáró Magyar Nemzeti Banknál fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet, vagy
b) a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvita esetén bírósághoz fordulhat, vagy a Pénzügyi Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti, amennyiben a Pénzügyi Békéltető Testület eljárására vonatkozó szabályok alapján fogyasztónak minősül.
5.2 A 4.1 pontban meghatározott jogorvoslat az ügyfelet abban az esetben is megilleti, ha a panasz kivizsgálására előírt harminc napos válaszadási határidő eredménytelenül eltelt.
5.3 Ha az Alkusz azt állapítja meg, hogy a panasz
a) mind a fogyasztóvédelmi rendelkezések megsértésére,
b) mind a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival, úgy a panasz elutasítása esetén tájékoztatja az ügyfelet arról, hogy a panaszban foglaltak mely része tartozik az a), illetve a b) pont körébe.
5.4 Az Alkusz a fogyasztónak minősülő ügyfél kérése esetén a Magyar Nemzeti Bank honlapján a Pénzügyi Békéltető Testület eljárásának, illetve a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi ellenőrzési eljárásának kezdeményezésére irányuló kérelem benyújtásához közzétett formanyomtatványokat költségmentesen, haladéktalanul megküldi.
5.5 A fogyasztónak minősülő ügyfél panasza elutasítása esetén az Alkusz válaszában feltünteti a Pénzügyi Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, levelezési címét, valamint a Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálatának levelezési címét, telefonszámát, továbbá a formanyomtatványok elektronikus elérhetőségét, tájékoztatást ad továbbá arról, hogy a fogyasztó kérheti ezen formanyomtatványok Hungarikum általi költségmentes megküldését, megjelölve a formanyomtatványok megküldésére vonatkozó fogyasztói igény előterjesztésére szolgáló
telefonszámot, elektronikus levelezési és postai címet.
5.6 Az Alkusz tájékoztatja a fogyasztót arról, hogy a Pénzügyi Békéltető Testület előtt nem tett általános alávetési nyilatkozatot.
5.7 A Pénzügyi Békéltető Testület eljáró tanácsa egyezség hiányában akkor is kötelezést tartalmazó határozatot hozhat, ha az Alkusz alávetési nyilatkozatot nem tett, de a kérelem megalapozott és a fogyasztónak minősülő ügyfél rvényesíteni kívánt igénye – sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor – nem haladja meg a kétmillió forintot.
5.8 A fogyasztónak nem minősülő ügyfél a 9.1 pontban foglalt esetben a szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá a szerződésszegéssel és annak joghatásaival kapcsolatos jogvitája rendezése érdekében bírósághoz fordulhat. A bíróság eljárására a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései irányadók.
5.9 Az Alkusz a Pénzügyi Békéltető Testület és a Magyar Nemzeti Bank Fogyasztóvédelmi Központ elérhetőségeiről az ügyfelet a jelen Panaszkezelési szabályzatban is tájékoztatja az alábbiak szerint:
Pénzügyi Békéltető Testület elérhetőségei
Pénzügyi Békéltető Testület
Székhely: MNB 1013 Budapest, Krisztina körút 55.
Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
Telefonszám: +36 80 / 203 776
Honlapjának címe: https://www.mnb.hu/bekeltetes
Elektronikus levelezési cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület, H-1525 Budapest, Pf. 172.
Meghallgatások helye: 1133 Budapest, Váci út 76.
Magyar Nemzeti Bank elérhetőségei
Magyar Nemzeti Bank Ügyfélszolgálat
Székhely: 1054 Budapest, Szabadság tér 8-9.
Ügyfélszolgálat: 1122 Budapest, Krisztina krt. 6.
Levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank, 1850 Budapest
Telefonszám: +36 80 / 203 776
Honlapjának címe: https://www.mnb.hu
Elektronikus levelezési cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
6. Panaszok nyilvántartása
6.1 Az Alkusz az ügyfelek panaszairól, valamint az azok rendezését, megoldását szolgáló intézkedésekről nyilvántartást vezet.
6.2 A nyilvántartás tartalmazza:
a) a panasz leírását, a panasz tárgyát képező esemény vagy tény megjelölését,
b) a panasz benyújtásának időpontját,
c) a panasz rendezésére vagy megoldására szolgáló intézkedés leírását, elutasítás esetén annak indokát,
d) a c) pont szerinti intézkedés teljesítésének határidejét és a végrehajtásért felelős személy megnevezését, továbbá
e) a panaszra adott válaszlevél postára adásának – elektronikus úton megküldött válasz esetén az elküldés – dátumát.
6.3 A panaszt és arra adott választ a Hungarikum öt évig megőrzi.
6.4 Az Alkusz az ügyfél panaszát, továbbá az ügyféltől beszerzett dokumentumokat, valamint az ügyfél adatait visszakereshető módon, biztonságos elektronikus nyilvántartás formájában tartja nyilván.
7. A Panaszkezelési szabályzat közzététele
A Panaszkezelési szabályzatot az Alkusz a honlapjain a panaszkezelésre vonatkozó menüpont alatt, és az ügyfélszolgálati irodájában közzéteszi.
8. A Panaszkezelési szabályzat hatályba lépése
A Panaszkezelési szabályzat 2025.augusztu.1-vel lép hatályba.
HOMM Biztosítási Alkusz Korlátolt Felelősségű Társaság